KİLO VERMENİN SIRLARI

KİLO VERMENİN SIRLARI

kiloelma

Ne kadar çok kas, o kadar hızlı kilo kaybı ya da tam tersi ne kadar çok yağ deposu, o kadar yavaş metabolizma. Son zamanlarda belki de kaslarım çok zayıfladığı için ben de kilo almaya başladım malesef:( Ayrıca benden çok yemesine rağmen hiç kilo almayan arkadaşlarım da var pek severim kendilerini :))) Geçenler de Konya Üniversitesinden bir doktorun yazısını okudum ve şimdi bunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

MEDICANA Konya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Aslı Cemile Özatan, sözlerine şöyle devam etti; “Kilo vermede büyük rolü olan kaslar, adeta yağ yakan fabrikalar, “Ne kadar çok kas, o kadar hızlı kilo kaybı” diyebiliriz.

Vücudumuzun içinde kaslar ve yağlar arasında bir savaş var gibi düşünün. Kaslarımız daha çok olursa, savaşı kazanır ve daha kolay, hızlı kilo verebiliriz. Bir anlamda kaslara, yağ yakan fabrikalar da diyebiliriz.
MEDICANA Konya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Aslı Cemile Özatan; Kaslarımızı kaybetmeden yağlarımızı azaltmanın sırlarını anlattı;

Her karbonhidratı yemeyin
Karbonhidratın iyi kaynağı tam tahıllar, meyve ve sebzelerdir. Tam tahıllı ürünler ve iyi yağlarla beslenenlerin bel çevreleri daha ince. Lif oranı yüksek tam tahıl tüketimi, abdominal obezitenin çözümüne yardımcı. Omega-3 yağ asitleriyle tüketilince doygunluk hissini de artırıyor. Örneğin; yulaf ve fındık veya bulgurlu salata ve ceviz gibi.
Planları yazın ve uygulamaya geçin
Plan 1: Ara öğünlere, kahvaltılara uygun miktarlarda meyve ve sebze eklemek.
İpucu: Bu yiyeceklerden yeterli miktarlarda yerseniz, diğer besinlerden alınacak kalori miktarı düşer ve kan şekerini dengeleyen lif bakımından zengin beslenmiş olursunuz.

protein
Her öğünde protein sevilir
Kas kitlemizin artması, yeterli karbonhidratla beraber protein bakımından zengin gıdalarla sağlanır. Her öğünde protein almak, hem tok tutar hem de kaslarımızın büyümesine yardımcı olur. Kilo vermek istiyorsak kahvaltımızda mutlaka protein bulunduralım.
Plan 2: Amacınız, bir günde kilogram başına 0.8-1 gr. arasında protein almak olmalı. Örneğin, 70 kg. ağırlığındaki bir kişinin yaklaşık 56-70 gr. proteine ihtiyacı var.
İpucu: Daha fazla süt, yoğurt tüketerek günlük protein ihtiyacımızı karşılamaya yardımcı olabiliriz. Günde üç porsiyon süt ve ürünlerinden tüketenlerin daha az yiyenlere göre, yüzde 60 daha az kilolu olma ihtimalleri olduğu biliniyor.
“Yemeğimi yerim, egzersizle yakarım”
Eğer yemek yemeyi çok seviyorsanız bu harikabirhaber. Yapacağınız egzersiz, hem yediklerinizin sindirilmesine hem de yağ yıkımına yardımcı
olacak.
Plan 3: Egzersizden bir saat önce karbonhidrat ve protein içiren bir ara öğün yapın. Kas yapımının maksimum seviyede gerçekleşmesi içinegzersiz bitiminde de uzun süre aç kalınmamalı.
İpucu: Egzersizden bir saat önce bir meyveyle süt içmek, 1 dilim tam çavdar ekmeği ve ceviz, size iyi gelecektir.

salata
Salatadan vazgeçmeyin
Salatalar, çok yağ eklenmediğizaman kilo vermeye yardımcı olur. Yeşil yapraklı sebzeler, folat ve B vitaminleri bakımından zengindir.Bir çalışmada folatı yeterli düzeyde tüketenlerin, çok az tüketenlere göre kilo kaybının 8.5 kat dahafazla olduğu bulundu.

Plan 4: Mümkün olduğu kadar bol yeşil yapraklı sebzelerden yiyin. Yemeğinizin yanında salata tüketebilir, omletinizi yaparken yeşil yapraklılardan ekleyebilirsiniz.
İpucu: Salatanıza 1 tatlı kaşığı sıvı yağ ekleyin. Bu, yağda eriyen vitaminleri de almanıza yardımcı olacak.
Dünyanın en güzel kahvaltısını yapın
Sabahları geçiştirmelik şeyler yenmemeli. Uyanıldığında vücudumuzun yakıtı olmaz. Eğer kahvaltı yapılmazsa, metabolizma daha yavaş çalışır.
Plan 5: Çok erken kalkıyor ve zaman sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Böylebir durumda akşamdan peynirli bir sandviç yapabilir veya bir bardak sütle tahıl gevrekleri tercih edebilirsiniz.

1yulaf

İpucu: Kahvaltıdaki peyniri ve sütü az yağlı tercih ederseniz, günlük aldığınız kaloriyi de azaltmış olursunuz. Tahıl gevreklerinin yüksek lifli olanlarını seçmeyi unutmayın.

Kaslarımız güçlensin ki sağlıklı olalım ve kilo verelim inşAllah.:)

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s