YUMUŞAK AY POĞAÇA

YUMUŞAK AY POĞAÇA

yumusakaypogaca

1 paket kuru maya
• 1 su bardağı ılık süt
• 1 su bardağı sıvı yağ
• 1  maden suyu ( 200 ml. )
• 1.5 yemek kaşığı toz seker
• Biraz tuz
• Alabildiği kadar un

İç Malzemesi için:

Beyaz peynir,maydanoz(ya da istediğiniz başka birşey ben beyaz peynirin ve maydanozun için kırmızı biber doğradım küçük küçük renk olsun diye)

Ayrıca hamuru sert yapmayın yoksa poğaçanızda sert olur o yüzden unu yavaş yavaş ekleyin:)

TARİF

Ilık sütün içine şekeri koyup üstüne kuru mayayı dökün
ve biraz karıştırıp 10 dakika kadar bekletin.
Daha sonra Sıvı yağ ve sodayı da döküp karıştırın.
Arkasından Üzerine de aldığı kadar un ekleyin(yavaş yavaş).
Hamur kıvamlı bir hale geldikten sonra 45 dk. Kadar bekletin.
Daha sonra elimizle açıp içine harcı koyup yuvarlak ya da arzu ettiğiniz şekilde poğaçalarımızı yapıabiliriz. Ben Ay şekli verdim.O yüzden adını ay poğaça koydum.
Üstlerine yumurta sarısı sürüp tepsiyi20-25 dk. Bekletin ki tepside de mayalansın.(İsterseniz yumurta sarısına biraz yağ katabilirsiniz daha parlak olması için)

Daha sonra 170 derece fırında pişirin.

(Eğer yuvarlak yapacaksanız elinizde açın ama benim gibi ay şekli verecekseniz bir beze yapın az unla merdane yardımı ile açıp 4’e bölün zaten bildiğiniz gibi üçgen oluyor kolay gelsin:)

Afiyet Şifa Olsun…

Bir Cevap Yazın

