ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI

YAPRAK SARMASI

20131111_161923

 

Yaprak Sarmasında hakiki zeytinyağı  kullanmak çok önemli bence tadı çok daha güzel oluyor. Yapraklarınız ekşiyse iç harca limon sıkmayın ama değilse iç harcına limon sıkmayı ihmal etmeyin derim…

Malzemelere gelince;

Yarım kg yaprak(Damarsız olmasına özen gösterin)

1.5 su bardağı pirinç

1 çay bardağı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı domates salçası

1 tatlı kaşığı biber salçası

150 g yağlı kıyma

2 tane  soğan

1 yemek kaşığı nar ekşisi

5-6 dal maydanoz(isteğe bağlı)

yarım limon

tuz,karabiber,nane,kekik,kimyon

6-7 diş sarımsak

yarım demet maydanoz

Yapılışı:

Öncelikle yaprakları kaynamış suda kısaca haşlayalım.Yaklaşık 2 dakika kadar yeterli olur.

Princi iyice yıkıyoruz.Soğan,sarımsak ve maydanozu ince ince kıyıyoruz. Zeytinyağını , limonu,nar ekşisini,salçaları(ben bazen 1 tane de domates rendeliyorum içine ) baharatları,kıymayı ekleyip iyice karıştırın. Kıyma koyduğunuz için kekik koymayı sakın ihmal etmeyin derim çünkü kekik et deki bakteri üretimini azaltır. Yapraklarınızın büyüklüğüne göre harç koyabilirsiniz ,ama fazla koymayın ki tombik ve pişince içinden prinçler taşan sarmalarımız olmasın:) Ben bazen kaçırıyorum da ayarı ordan biliyorum;) Tencerenin altına yaprakların saplarından koyun taban oluşturun yani sonra sarmaları dizin. Üzerine basar su koyup üzerine tabak gibi bir şeyle ya da tabakla ağırlık yapın. Eğer güveç tencereniz varsa onda yapmanızı tavsiye ederim. Tadı bir kat daha güzel oluyor. Bir kaynam aldıktan sonra altını kısıp kısık ateşte pişmesini bekleyin.

Not: Ben 1 tatlı kaşığı salçayı az zeytin yağı ile kavurup onun üzerine su ekledim ve bu karışımı yaprak sarmamın üzerine döktüm.Öyle pişmeye bıraktım. Zeytin yağımın da hakiki olduğundan eminim Dest ZeytinYağı kullanıyorum çünkü tavsiye ederim…

yapraksarmaı2

Afiyet Şifa Olsun…

 

4 thoughts on “ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI

Bir Cevap Yazın

