MUHTEŞEM AŞURE…

MUHTEŞEM AŞURE

Öncelikle içinde diğer tariflerde olduğu gibi sadece buğday,fasulye,nohut olmadığı için binbir çeşit adını koymayı düşündüm ama sonra bu ismi koydum Afiyet olsun…

aşura

Aşure Malzemeleri:

Yarım kg buğday
1 su bardağı nohut
1 su bardağı fasulye
Yarım su bardağı yeşil mercimek
Yarım su bardağı kırmızı mercimek
Yarım su bardağı princ
3 yemek kaşığı mısır
Yarım elma
Çeyrek ayva
3 adet hurma
Yarım su bardağı kuru üzüm
9 adet kuru kayısı
2 adet kuru incir
1 tatlı kaşığı bal
Biraz gülsuyu
1 çaykaşığı pekmez

2-3 tane karanfil

Şeker( Ben 5 buçuk su bardağı kullandım)

Yapılışı: Öncelikle geceden bütün malzemeleri hazırlamak lazım bunun için ilk olarak
buğdayı güzelce sıcak su ile yıkayın ve yaklaşık 10 dakika kadar kaynatın.( Ben yarım kg buğdayı 9 su bardağı su ile
kaynattım sabaha kadar suyunu komple çekmişti.)
Sonra ağzını kapatın, sabaha kadar suyunu çekecektir. Diğer bütün malzemeleri de ayrı ayrı kaselerde sıcak su ile ıslatın.
Sadece elma,hurma ve ayva kalsın onları çiğden koyun.İncir ve kayısı da ufak doğrayın kuru üzümlerle birlikte aynı kapta ıslatın.
Sabah kalktığınız da ilk işiniz diğer malzemeleri ayrı ayrı tava tencere artık ne varsa:) onlarda pişirmek olsun.
Ben Kurufasulye ve yeşil mercimeğin suyunu süzdüm ama diğerlerini suyu ile koydum.Tabiki suları çok çok azdı.
Eğer fazla suyu varsa süzün benimkiler de 1 su bardağı kadar ancak kalmıştı suları.
Gelelim çiğ kullanılacak malzemelere Hurma,elma ve ayvayı küçük küçük doğrayın.
Malzemelerin hepsi hazır olunca Geceden hazırlamış olduğunuz buğdayın içine sıcak su koyun üstüne basar olsun. Biraz kaynasın öylece…
Daha sonra nohut,kurufasulye,yeşil ve kırmızı mercimek,incir,kayısı,kuru üzüm,mısır ve princi tek tek ekleyin.
Biraz da öyle altı kısık bir şekilde pişsin. Su durumunu kontrol edin çok sulu olmasın.
Dediğim gibi ben pişirmiş olduğum bakliyatların suyunu koydum ama çok azdı. Daha sonra elma,ayva ve hurmayı ekleyin.
10 dakika da öyle pişsin altı kısık bir şekilde. Sonra şekeri ekleyin ve 5 buçuk su bardağı şeker ekledim.
Ama siz kendi zevkinize göre arttırıp azaltabilirsiniz.Su eklemeniz gerekirse çok fazla koymayın bu sefer
çok sulu olur benim yaptığım tarifle kıvamlı oluyor ben koyu seviyorum ama siz biraz sulu seviyorsanız kendiniz ayarlayabilirsiniz…
Şekeri ekledikten 1-2 dakika sonra bal,pekmez  , 2-3 tane karanfil ve  gül suyunu koyun ve 10 dakika kadar daha pişsin sonra kapatabilirsiniz.
Üst malzemeleri:
Fındık
kuş üzümü
antep fıstığı
hindistan cevizi
tarçın
pasta süsü
nar taneleri
çikolata rendesi

aşura1

2 thoughts on “MUHTEŞEM AŞURE…

Bir Cevap Yazın

