KREMALI MANTAR ÇORBASI

KREMALI MANTAR ÇORBASI

Özellikle misafirim geldiğin de tercih ettiğim bir çorbadır. Tadı ve görüntüsüyle çorba listemde ilk sıralarda olanlardan biridir. Ayrıca kolay:)

mantarcorbası

 

  • 250-300  gr mantar (asıl tarifinde yarım kg yazıyordu ben ilk denediğim zamanlarda ama ben daha az kullandım çorbanın içinde ki malzeme de çok fazla olmaması gerek diye düşünüyorum bu ölçü tam geliyor )
    3 yemek kaşığı un
    6 su bardağı su
    3 yemek kaşığı tereyağı
    Karabiber
    1 paket krema
    Tuz
    Et suyu yada tavuk suyu tablet

 

TARİF

  • İlk önce mantarları küçük şeklide doğrayarak ayrı bir yerde siyah suyunu salana kadar güzelce pişirin daha sonra ise suyunu süzün. Tereyağını da eritin. Mantarları da ilave edip kokusu çıkana dek güzelce kavurun. Unu da ekleyerek kokusu çıkana dek kavurmaya devam edin. Kaynamış olan 6 su bardağı sıcak suyu karışıma ilave edin. Koyulaşana dek karıştırın. Et yada tavuk tabletini ekleyin(ben tavuk suyu  tableti kullanıyorum), tuz, karabiber ve en son olarak ise kremayı ekleyerek biraz daha kaynatın.

 

Afiyet Şifa Olsun…

Bir Cevap Yazın

